OBRAZOVNI PROGRAMI ŠKOLA
Upis učenika u školu uvjetovan je
socijalnim indikacijama i teškoćama zbog kojih učenici ne mogu
funkcionirati u redovitom školskom sustavu. Uz primarne intelektualne teškoće
kod svih učenika je prisutno više drugih teškoća. Najčešće su: poteškoće u
govoru i glasu, tjelesna oštećenja, Sy Down, epy, neurotski razvoj, dysfunctio
CNS-a, hyperkinetski sy., emocionalni poremećaji u ponašanju, odgojno-obrazovna
zapuštenost, mješoviti poremećaji u razvoju i drugo.
Osnovnoškolskim programom obuhvaćeni su
učenici sa lakim i umjerenim intelektualnim teškoćama. Učenici se školuju prema članku 8.(od 1. do 8.
razreda) i 9. (odgojno obrazovne skupine).
Nastava se odvija kroz:
Posebni program uz individualizirane
postupke: rad
se odvija u 9 razrednih odjeljenja od I do VIII. razreda
Posebni program za stjecanje kompetencija
u aktivnostima svakodnevnog života i rada uz individualizirane postupke: rad se odvija u 8 odgojno-obrazovnih skupina, 5 u
Zagrebačkoj ( 8-14 god.) i 3 u Dislociranoj jedinici Kolodvorska
(14.-21.god.)
- Nastavni
predmeti: briga o sebi, komunikacija, socijalizacija, izobrazba u
obavljanju poslova, upoznavanje uže i šire okoline, organizirano slobodno
vrijeme, tjelesna i zdravstvena kultura, vjeronauk.
- Program
odgoja i edukacijske rehabilitacije uključuje: usvajanje motoričkih i
praktično-osobnih vještina (razvoj grube i fine motorike, kultura
hranjenja, osobna higijena, osobni izgled i urednost, odijevanje, zdravlje
i sigurnost, održavanje stambenog prostora, održavanje odjeće, aktivnosti
u kuhinji i blagovaonici); usvajanje spoznajno-društvenih vještina
(poznavanje neposredne i bliže okolice, kretanje i putovanje, poznavanje i
korištenje usluga raznih ustanova i javnih službi, orijentacija u vremenu,
korištenje komunikacijskih vještina, usvajanje matematičko-praktičnih
znanja i njihova primjena, upoznavanje osobina i odnosa među predmetima;
razvijanje interesno-kreativnih aktivnosti (razvijanje interesa za
provođenje aktivnosti, poticanje inicijativnosti i kreativnosti,
uključivanje u aktivnosti slobodnog vremena); emocionalni razvoj i
usvajanje socijalno vrijednosnog sustava (odnos prema sebi –
prepoznavanje, izražavanje i kontrola emocija, spoznaja vlastitih osobina
i potreba, odabir ponašanja i prihvaćanje odgovornosti; odnos prema
drugima – socijalna interakcija, razvijanje grupnih odnosa, prihvaćanje
suradnje i zajedništva, prevladavanje sukoba; odnos prema okolini i
društvenim vrijednostima lokalne i šire zajednice – razvijanje pozitivnog
stava prema okolini, upoznavanje s kulturnim, tradicionalnim i
nacionalnim vrijednostima zajednice, pozitivan i aktivan odnos prema
društvenim vrijednostima).
Stručni odgojno-obrazovni rad odvija se u
jutarnjoj smjeni kroz 5-dnevni radni tjedan.
Na lokaciji Kolodvorska nastavni proces se
odvija u jutarnjoj smjeni.
U okviru programa odgoja i obrazovanja
provode se programski i organizacijski oblici djelovanja predviđeni za
škole, program “Eko – škole” i “Učeničke zadruge“.
Planski, vezano uz godišnja doba i
prigodne datume i događanja, odvija se program izvanučionične i terenske
nastave.
ODGOJ I PSIHOSOCIJALNA REHABILITACIJA
- Program socijalne kompetencije - za korisnike na stupnju lakših intelektualnih teškoća od 7 do 16 godina
Program rada odgoja i psihosocijalne rehabilitacije je usklađen s nastavnim planom i programom, a prilagođen je sposobnostima, interesima i potrebama djece. Ima za cilj stimulaciju i razvoj finih motoričkih, perceptivnih i spoznajnih sposobnosti, stjecanje samostalnosti u aktivnostima svakodnevnog života (prehrana, odijevanje, osobna higijena i zaštita zdravlja). Program socijalne kompetencije obuhvaća praktično – osobnu, spoznajno – društvenu, interesno kreativnu i emocionalno socijalnu kompetenciju.
- Okvirni program rada odgoja i psihosocijalne rehabilitacije za korisnike na stupnju umjerenih i težih intelektualnih teškoća od 7 do 21 godine
Program obuhvača područja praktično - osobne, interesno - kreativne i emocionalno - socijalne kompetencije. Podijeljeni u kompetencije programski zadaci ne provode se izoliranim uvježbavanjem već čine cjelovitost i uklapaju se u svladavanje situacija svakodnevnog života. Sadržaji iz područja spoznajno - društvene kompetencije provode se u okviru područja navedenih kompetencija te predstavlja nadopunu obrazovnog dijela rada nastave.
INDIVIDUALNI PROGRAMI
Raznolikost i učestalost popratnih teškoća uvjetuju i rad po individualnim programima. Na početku školske godine za svakog se korisnika timski izrađuje plan i program individualnog rada na područjima koja zahtijevaju takav pristup. Sa sadržajem programa upoznat je i daje svoju suglasnost nadležni socijalni radnik koji ga i supotpisuje. Evaluacija provedbe programa provodi se dva puta godišnje od strane provodioca programa, roditelja i korisnika.
REHABILITACIJSKI PROGRAMI
Rehabilitacijski programi trebaju poboljšati uspješnost korisnika u savladavanju nastavnih programa, programa odgoja i edukacijske rehabilitacije, te socijalizaciju. U rehabilitacijske programe korisnici se uključuju prema potrebi, glede vrste i stupnja poteškoća u razvoju. Nakon dijagnostičkog postupka korisnici se uključuju u logopedske vježbe, fizioterapiju i kineziterapiju kroz individualne i grupne oblike rada.
GODISNJI__PLAN_I_PROGRAM_STRUCNOG_RADA_ODJELA_NJEGE_I_BRIGE_O_ZDRAVLJU_-_2022.odt plan_rada_OER_za_sk.god_21-22.docx 2021.-2022._-_GODISNJI_PLAN_RADA_SKOLE (1).pdf Malen_a_znacajan.pdf 2021._-_KURIKUL.pdf Pravilnik_o_kucnom_redu_2015.pdf 2022.-2023 GODIŠNJI PLAN I PROGRAM RADA.docx Kurikulum 22-2023.docx Međuškolski projekt.docx Godišnji plan i program rada Odjela njega i brige o zdravlju - 2023 .docx